وبلاگ همین حوالی

وبلاگ مجله تخصصی همین پحوالی

وبلاگ همین حوالی

وبلاگ مجله تخصصی همین پحوالی

  • ۰
  • ۰

مهم ترین مشکل زیورآلات و اکسسوری و نگهداری‌ آن‌ها ست. گره خوردن گردنبند ها، گم شدن گوشواره ها، خراش افتادن روی شیشه ی عینک ها و ده ها مشکل دیگر باعث شده بازار به فکر رفع این مشکل بیفتد و جعبه ها و استند های نگهداری‌ زیورآلات و اکسسوری را با قیمت های نسبتا بالا به مشتری عرضه کند. ولی آیا خودمان نمیتوانیم بدون پرداخت هیچ هزینه ای فقط با کمی خلاقیت و استفاده از ساده ترین وسایل این مشکل را حل کنیم؟ در ادامه خواهیم دید به راحتی و با کمترین هزینه میتوانیم کاربردی ترین وسایل را برای نگهداری زیورآلات و اکسسوری خود بسازیم.

 نگهداری‌ زیورآلات و اکسسوری

 

چوب لباسی

بله چوب لباسی. چوب لباسی یکی از ساده ترین و دم دستی ترین وسایلی است که میتوان از آن به عنوان نگهدارنده ی زیورآلات استفاده کرد. به دیوار اتاقتان یک میخ زده و یکی از چوب لباسی های زیبایتان را به آن آویزان کنید. حالا میتوانید گردن بند ها، حتی عینک ها و دیگر اکسسوری هایتان را به آن آویزان کنید.

جعبه و کاغذ شکلات

به جای اینکه جعبه و حتی کاغذ شکلاتمان را دور بریزیم میتوانیم کمی خلاقیت به خرج داده با وسایل تزیینی که داریم آن را زیبا کرده و به عنوان جعبه نگهداری انگشتر و یا هر چیز دیگری از آن استفاده کنیم.

 حصیر

یک تکه از یک پرده ی حصیری به هر اندازه ی که نیاز دارید میتواند وسیله ی خوبی برای نگهداری گوشواره هایتان باشد. می توانید آن را به دیوار اتاقتان آویزان کرده و از آن به عنوان نگهدارنده ی گوشواره استفاده کنید.

رنده

شاید خنده دار به نظر بیاید ولی رنده یکی از کارآمد ترین وسایلی است که میتوان برای نگهداری گوشواره های سوزنی و کوچک استفاده کرد. شاید استفاده از هر نوع رنده ای زیبا به نظر نیاید اما اگر رنده ی زیبایی داشته باشید یا بتوانید رنده ی ساده ی خودتان را کمی تغییر داده و تزیین کنید، بدون شک به یکی از کاربردی ترین وسایل شما تبدیل خواهد شد.

قاب عکس

قاب عکس هایی با اندازه ی نسبتا بزرگ میتوانند ایده ی خوبی برای نگهداری تمامی انواع زیورآلات باشند. قاب عکس خود را میتوانید به دیوار آویزان کنید و گردنبند ها و گوشواره هایتان را در آن نگهدارید.یا میتوانید قاب عکس های با سایز کوچکتر و ضخامت بیشتر را روی میزتان قرار داده و وسایل دیگرتان را مثل انگشتر و دستبند‌هایتان را در آن بگذارید.

بطری

از بطری های شیشه ای و پلاستیکی بلند و کوتاه میتوانید بیشترین استفاده را برای نگهداری ساعت ها و دست بند هایتان کنید. یک یا دو بطری را روی میزتان قرار دهید و ساعت ها و دست بند هایتان را دور آن وصل کنید.

جایخی

جایخی های مکعبی کوچک وسیله ی بسیار مناسبی برای نگهداری زیورآلات کوچک مانند انگشتر و گوشواره است. از این وسیله ی ساده و دم دستی میتوان به سادگی برای نگهداری و حتی جداسازی زیورآلات خود استفاده کنید.

چنگال

شاید خیلی جالب به نظر نرسد اما اگر یکی از چنگال های سرویس قاشق چنگالتان خراب شد میتوانید از آن به عنوان آویز گردنبند هایتان استفاده کنید. فقط کافیست سر دندان های آن را مقداری خم کنید.

خودمان زیورآلات بسازیم

تا اینجا دیدیم چگونه میتوانیم از ساده ترین وسایل اطرافمان بیشترین استفاده را در جهت نگهداری زیورآلات و اکسسوری هایمان داشته باشیم. در اینجا میخواهیم با کم ترین و ساده ترین وسایل خودمان بسازیم و استفاده کنیم.

چوب بستنی

بعد از خوردن بستنی چوب آن را دور نریزید. تعداد آنها که زیاد شد دست به کار شوید. به سلیقه ی خودتان رنگ انتخاب کنید و چوب ها را رنگ کنید. با چوب ها دو مثلث جدا از هم درست کنید طوری که قاعده ی مثلث ها روی سطح قرار گیرد. دو مثلثی را که ساختید به فاصله ی کمی کمتر از طول چوب بستنی ها از هم به صورت ایستاده قرار دهید. دو یا سه چوب بستنی را در این فاصله به مثلث ها بچسبانید (مانند خیمه ایستاده). سازه ی شما آماده ی آن است که گوشواره هایتان را روی آن آویزان کنید.

 نگهداری‌ زیورآلات و اکسسوری

رول مقوایی

مطمئنا همه ی شما وقتی دستمال کاغذی یا کیسه فریزرتان تمام می شود رول مقوایی داخل آن را دور می ریزید ولی دیگر اینکار را نکنید.بهره گیری از خلاقیت و استفاده از تنها چند رول مقوایی این امکان را به شما می دهد تا یک وسیله ی کاملا کاربردی برای نگهداری زیورآلات خود داشته باشید. دو تا از رول ها باید طولشان کمتر از دو تای دیگر باشد چون به عنوان پایه استفاده می شوند. تمام رول ها را به دلخواه خود رنگ کنید. دو رول بزرگتر را که رنگ کردید باید روی بدنه ی آن یک سوراخ ایجاد کنید تا رول های کوچکتر را که حکم پایه دارند در آنها  قرار گیرند. رول ها به شکل حرف T   در می آیند. لازم است رول های T  شکل را روی یک صفحه ی تخت سوار کنیم. دست سازه ی ما آماده ی استفاده است.

 نگهداری‌ زیورآلات و اکسسوری

جعبه های مکعبی مقوایی ساده

کافیست دیواره های بیرونی جعبه تان را به دلخواه و با خلاقیت خودتان تزیین کنید و بعد روی دو دیواره ی طولی جعبه سه سوراخ کوچک ایجاد کنید. سه مداد بلند یا هر چیز دیگری که شبیه به آن است را از داخل جعبه از سوراخ ها رد کنید. جعبه ی شما آماده ی آن است که دستبند و النگو هایتان هایتان را درآن نگه داری کنید.

 نگهداری‌ زیورآلات و اکسسوری

ده ها راه افزون زیورآلات و اکسسوری و نگهداری‌ آن‌ها بر راه هایی که گفتیم و دیدید وجود دارد تا شما بتوانید از ارزان ترین و ساده ترین وسایل بیشترین استفاده رادر راستای حل مشکل نگهداری زیورآلات و اکسسوری هایتان داشته باشید. تنها کافیست کمی از خلاقیت و سلیقه تان استفاده کنید تا ببینید چگونه وسایل ساده و حتی دور ریز می توانند به زیبا ترین و جالب ترین وسایل کاربردی تبدیل می شوند.

منبع: مجله تخصصی همین حوالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی