وبلاگ همین حوالی

وبلاگ مجله تخصصی همین پحوالی

وبلاگ همین حوالی

وبلاگ مجله تخصصی همین پحوالی

  • ۰
  • ۰

عکاسی جواهرات و زیورآلات می تواند بسیار دشوار باشد. در ادامه خواهید دید چگونه یک صاحب کسب و کار با مشکل عکاسی از محصولاتش مواجه شد و چگونه موفق به حل آن شد.

 

مشکل

زمانیکه جنیفر وینگه مغازه ی جواهر فروشی خود را در سال 2016 باز کرد با عکاسی از محصولاتش که بسیار مشکل مهم و حائز اهمیتی در حرفه اش بود مبارزه کرد. او می دانست چه می خواهد ; جنیفر می خواست به مشتری هایش نشان دهد که محصولاتش همه دست ساز هستند. اما عکس هایش خلاف این را نشان می داد و انگار محصولاتش قطعاتی بودند که تولید انبوه شده اند. او با استفاده از یک light box با نور مصنوعی که هیچ سایه ای نداشت عکس هایی گرفت که تنها به مشتری القا میکرد که اینها محصولات یک خرده فروش ناشناس هستند. به جای اینکه به مشتری ها نشان دهد اینها همه کار دست فروشنده هستند عکس هایی که گرفته بود برای نشان دادن برندش بسیار نامناسب و بی محتوا بودند.

او سعی کرد از پس زمینه های طرحدار استفاده کند اما این کار او باعث شد حواس ها از گوشواره ی آویزی ظریف او پرت شود. از آنجا که مجموعه ی او شامل هر دو سبک " براق و مدرن " و " خشن و آلی " بودند او عکاسی از محصولاتش را برای نشان داد سبک متضاد برند خود کاری چالش برانگیز می دانست. جعبه ی نوری که جنیفر استفاده کرد تا از جواهرات مدرنش عکاسی کند باعث شد الهام بخشی های او از طبیعت کم رنگ به نظر بیاید و هر چند که او دارای یک دوربین DSLR با کیفیت بالا بود، عکس هایی که باید برش نور در الماس را نشان داده می شد، تار و تلخ بودند.

 

عکاسی - جواهرات

عکسهای قدیمی جنیفر (سمت چپ) جواهرات خود را به صورت تولید انبوه نشان میداد، حتی اگر اینطور نبود. عکس های جدید او (راست) کمک می کند تا طرح های دست ساز خود را بهتر نشان دهد.

 

راه حل

جنیفر در مواجهه با تصاویری از جواهراتش که دیدگاه خلاقانه ی او را منعکس نکردند، دوباره عکس هایش را ارزیابی کرد و یک طرح عملی ارائه کرد.

روشنایی را اصلاح کنید

در ابتدا جنیفر استفاده از منبع نور مصنوعی را متوقف کرد و شروع کرد به استفاده از نور طبیعی. این باعث شد تا بر کیفیت خاکی(زمینی) کار های آلی او تاکید شود و تلاشی که او برای برند خود می کرد نمایان شود. جنیفر میگوید که او تصمیم گرفت عکاسی را در میانه ی روز، حوالی 1 تا 2 ظهر در کنار پنجره شروع کند. او آنقدر در کنار نور پنجره یک قطعه را جابه جا می کرد تا بازتابی درون آن پیدا کند. جنیفر هرگز در نور مستقیم آفتاب عکاسی نمی کند مگر این که عکاسی از یک عقیق باشد.او می گوید: "وقتی نور آفتاب به سنگ ها می تابد بسیاری از رنگ ها جان میگیرند،پس من بیرون میروم تا فلش واقعا عالی آن را داشته باشم." او از یک پوستر سفید استفاده میکند تا به انعکاس نور آفتاب در جهت درست کمک کند.

پس زمینه ای انتخاب کنید که به برندتان بیاید

جنیفر آموخت که تنظیمات عکاسی برای قطعاتش را با دقت بیشتری انجام دهد. او پس زمینه های خود را خودش می سازد و در حال حاضرتمام انتخاب های خود را مطابق با زیبایی شناسی هر محصول سازگار می کند. برای طلا و جواهرات عروسی و یا قطعات با الماس از یک پوستر نصب شده پشت میز استفاده می کند تا یک پس زمینه ی ساده داشته باشد. در هنگام عکاسی جواهرات و زیورآلات خود که ظاهری طبیعی دارند از یک تخته ی چوبی یا یک چوب طبیعی استفاده می کند تا سبک طبیعی قطعه را تکمیل کند.

در عکس های قدیمی جنیفر (سمت چپ)، قطعه هایش در پس زمینه ای گیج کننده گم شد. در یکی از عکس های جدید او (راست)، او از چوب طبیعی برای تکمیل حلقه اپال خود استفاده می کند بدون آنکه از آن غافل شود و یا جزئیات را پنهان کند.

تجهیزات مناسب را پیدا کنید

برای رسیدن به بهترین نتایج از دوربین DSLR خود، جنیفر از سه پایه و یک لنز مایکرو استفاده می کند تا بتواند در وضوح بیشتر عکاسی کند. او می گوید که وقتی دارید از چیزی از نمای خیلی نزدیک عکس می گیرید تمرکز کردن روی قطعه بد قلق است به طوریکه تصویر می تواند با حتی یک نفس شما تار شود.  دوربین خیلی سریع و به صورت متوالی تعدادی عکس می گیرد که باید حداقل یکی از عکس ها خوب و با معنی باشد.

 

تنظیمات دستی دوربین را یاد بگیرید

جنیفر به جای استفاده از تنظیمات اتوماتیک دوربینش تنظیمات حالت دستی و با دیافراگم حداقل f/4.5  عکاسی می کند. این به وارد شدن نور بیشتر و متمرکز شدن بیشتر روی قطعه کمک می کند. این تنظیمات به داشتن یک پس زمینه ی طبیعی و زیبا منجر می شود و باعث کاهش زمان ویرایش عکس بعد از گرفتن آن می شود. او می گوید اگر می خواهید عکس جواهرات و زیورآلات را در دست خود بگیرید می توانید دیافراگم را کمی حرکت دهید و بین f/4.5  و f/5.6 با آن بازی کنید تا به نتیجه ی دلخواهتان برسید.

عکاسی فایل های خام

جنیفر با دوربین DSLR خود به جای استفاده از فرمت JPEG  از فرمت فایل خام استفاده می کند. فایل های فرمت خام تمام اطلاعات تصویری را از سنسور دوربین گرفته در حالیکه فایل های JPEG این اطلاعات را فشرده می کند. با اینکه فایل های خام بسیار بزرگتر از فرمت JPEG هستند اما در هنگام ویرایش جزئیات بیشتری را در اختیار می گذارند.

 

همیشه ویرایش کنید

جنیفر مهارت ویرایش عکس های خود را از زمان شروع کسب و کارش بهبود داده است. هنگام بررسی عکس هایش در فتوشاپ، او زمینه هارا روشن می کند.جنیفر میگوید:"من میخواهم رنگ سفید را زیبا و روشن جلوه دهم اما حتما اطمینان حاصل میکنم که این کار هنوز طبیعی نشان می دهد."از آنجا که جنیفر از جواهراتش در دستان خودش عکس میگیرد،از فتوشاپ برای از بین بردن ضایعات عکس استفاده میکنید.

عکاسی-عکس-جواهرات

در اینجا چند عکس اخیر از انگشتر‌های جنیفر را می بینبد. قطعات عروسی مدرن بخشی بزرگی از فروش او را به خود اختصاص داده است.

نتایج

بعد از ایجاد مقداری تغییر کوچک اما قوی در عکاسی از محصولاتش، جنیفر نام تجاری خود را با یک داستان بصری قانع کننده ارتقا داد. و خریداران و فروشندگان به طور یکسان متوجه این شدند. فروشندگان اغلب پس از چک کردن فروشگاه او برای مشاوره ی عکاسی پیش او می روند.

جنیفر نیز تکنیک های عکس های بهبود یافته ی خود را در رسانه های اجتماعی اش به اشتراک می گذارد. او شروع کرد به آپلود عکس های ویرایش شده ی دوربین DSLR  خود در اینستاگرامش و در طی یک سال بیش از 5000 نفر او را دنبال کردند. او می گوید: " مشتریان من حدود 200 تا 6000 دلار برای محصولات من خرج می کنند و می دانم وقتی آن ها عکس با کیفیت محصولات را می بینند و به صورت آنلاین خریداری می کنند، احساس راحتی بیشتری می کنند.

 منبع: مجله تخصصی همین حوالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی