وبلاگ همین حوالی

وبلاگ مجله تخصصی همین پحوالی

وبلاگ همین حوالی

وبلاگ مجله تخصصی همین پحوالی

  • ۰
  • ۰

این روز ها داشتن سبکی مدرن و در عین حال متفاوت دغدغه ی بسیاری از خانوم  هاست. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به استایل خود بسیار اهمیت می دهید و در عین حال به دنبال محصولاتی یونیک و خاص هستید این آموزش رو دنبال کنید. شما می توانید این کیف را بسته به نوع کاربردی برای آن در نظر می گیرید در هر سایزی که می خواهید درست کنید. می توانید در ابعاد یک کیف کارت و یا برای قرار دادن کلید موبایل و حتی عینک بسازید.ما در این مقاله را ساخت کیف چرمی زنانه را به شما آموزش میدهیم.

آماده اید؟ پس بزن بریم.

وسایل مورد نیاز برای ساخت کیف چرمی زنانه:

  • چرم سبک
  • یک شیء گرد (مانند یک کاسه) برای کشیدن الگوی دایره
  • کاغذ
  • مداد
  • قیچی
  • تخته برش
  • خط کش
  • کاتر چرخشی
  • نوار چسب
  • چرخ خیاطی دارای سوزن چرم دوزی یا سوزن چرم دوزی برای دوختن با دست
  • چکش یا چکش لاستیکی
  • پانچ چرم
  • کاتر قلمی
  • دکمه پیچی

1- رسم الگو

ساخت کیف چرمی زنانه

ابتدا باید تصمیم بگیریم که می خواهیم کیف چه سایزی داشته باشد. سپس از یک شی گرد مثل یک ظرف غذاخوری برای سایزهای بزرگ  و یا یک کاسه یا لیوان برای حالت های کوچکتر استفاده می کنیم تا یک دایره بر روی کاغذ یا مقوا بکشیم.

2-برش الگو

ساخت کیف چرمی زنانه

به کمک مداد و الگوی رسم شده دو دایره روی پارچه ی چرمی سبکی که انتخاب کرده ایم و دو دایره ی دیگر بر روی کاغذ رسم می کنیم و هر چهار دایره ی کاملا یکسان را با قیچی می بریم.

3-درست کردن الگوی جلوی کیف

ساخت کیف چرمی زنانه

یکی از دایره های کاغذی رو انتخاب می کنیم. یک قسمت از آن را تا می کنیم . قسمت تا شده حدودا یک سوم قطر دایره است. سپس به صورت محکم فشار می دهیم تا خط تا ایجاد شود. به خاطر داشته باشید که شکل تایی که ما در این مرحله می زنیم شکل نهایی کیف را تعیین می کند.

4-برش الگوی جلوی کیف

ساخت کیف چرمی زنانه

تای کاغذ را باز می کنیم و آن را روی یکی از دایره های چرمی قرار می دهیم. خط کش را روی خط تا گذاشته و از کاتر چرخشی استفاده می کنیم تا در امتداد لبه خط کش حرکت کند و یک سوم از کاغذ و چرم را ببرد.

5-چسباندن الگوی کاغذی و چرمی بهم دیگر

ساخت کیف چرمی زنانه

حالا نوبت آن است که چرم را برای دوختن آماده کنیم. برای این کار  چند حلقه نوار چسب درست می کنیم و آن را بر روی الگوی  چرمی جلوی کیف (شبه نیم دایره) و الگوی چرمی پشت کیف(دایره کامل) می چسبانیم. (دقت کنید که باید این حلقه ها بر روی سطحی از چرم چسبانده شود که روی کیف قرار می گیرند به عنوان نمونه در پارچه ی چرمی ای که ما انتخاب کردیم نوار چسب ها را در سمت درخشان آن چسباندیم.) سپس الگو های کاغذی را روی الگوی های چرمی قرار می دهیم و به یکدیگر می چسبانیم. این امر باعث می شود که به هنگام استفاده از چرخ خیاطی راحت تر الگوی چرمی را کنترل کنیم. و از آسیب دیدن احتمالی چرم زیر چرخ هم جلوگیری می کند.

6-چسباندن الگوی پشت و جلوی کیف را به یکدیگر

ساخت کیف چرمی زنانه

الگوی چرمی جلوی کیف (الگوی شبه نیم دایره) را بر روی الگوی پشت کیف (الگوی دایره ی کامل) قرار می دهیم. توجه کنید که هر کدوم از این الگوی های چرمی باید به یک الگوی کاغذی چسبیده باشد. پس در واقع در این مرحله 4 لایه از الگو های کیف بر روی هم قرار می گیرند. برای آنکه الگوها در هنگام دوختن تکان نخورند  و کار تمیز تر باشد با یک حلقه چسب قسمت پشت و جلو را به یکدیگر می چسبانیم. قبل از انجام مرحله ی بعدی می بایست مطمئن شویم که لبه های گرد الگوی پشت و جلو دقیقا روی هم دیگر قرار گرفته باشند.

7-دوختن

ساخت کیف چرمی زنانه

سوزن مخصوص چرم دوزی را در فاصله ی کمتر از نیم سانتی متر از لبه چرم قرار داده و شروع به دوختن می کنیم .

نکته: تنها لبه های الگوی جلو و عقب را به یکدیگر می دوزیم و دقت کنید که یک سوم بالایی الگو در واقع به عنوان در کیف بر روی کیف قرار می گیرد نیاز به دوختن ندارد.

8-کندن الگوی کاغذی

ساخت کیف چرمی زنانه

هنگامی که کار دوختن لبه های الگو به پایان رسید با احتیاط الگوی کاغذی رو از الگوی چرمی جدا می کنیم.

نکته: برای جدا کردن کاغذ هایی که بین درز نخ ها گیر کرده است از یک موچین استفاده می کنیم.

9-مشخص کردن جای دکمه ی در کیف

ساخت کیف چرمی زنانه

مرحله ی نهایی ساخت این کیف دستی مشخص کردن قسمت دکمه و محل بسته شدن در آن است. ما از یک دکمه ی پیچی استفاده کردیم که کاملا سلیقه ای و انتخاب آن بسته به نوع مدلی است که برای کیف در نظر گرفته می شود. ابتدا قسمت بالایی الگوی پشت را روی کیف قرار می دهیم تا مشخص شود در کیف در کدام قسمت قرار می گیرد و سپس محل دکمه را مشخص می کنیم. به کمک مداد محل مورد نظر را طوری علامت گذاری می کنیم و فشار می دهیم که هم روی در کیف و هم روی چرم زیری آن (جلوی کیف) محل دکمه مشخص شود.

10-سوراخ کردن محل دکمه

ساخت کیف چرمی زنانه

از پانچ و چکش برای ایجاد سوراخ در محل علامت گذاری شده در قسمت در کیف استفاده می کنیم. (برخی از پانچ های چرمی و دکمه زن ها نیاز به استفاده از چکش ندارند.) سپس از یک کاتر قلمی استفاده می کنیم تا یک بریدگی کوچک در سایز حدود 0.25 سانتی متر در بالای سوراخ ایجاد کنیم. این کار کمک می کند که دکمه بهتر در سوراخ قرار بگیرد.

نکته: بسته به نوع دکمه ای که انتخاب می کنید نحوه ی نصب متفاوتی وجود دارد و دقت بفرمایید که این ایجاد بریدگی بدلیل نوع دکمه ای است که ما انتخاب کردیم.

11-نصب دکمه

ساخت کیف چرمی زنانه

ما از دکمه ی پیچی (این دکمه ها از دو تکه درست شده اند) استفاده کرده ایم که برای نصب آن به این روش عمل می کنیم که  تیکه ی  دندانه دار دکمه  را از زیر, درون سوراخ  جلوی کیف قرار می دهیم و بخش دیگر دکمه را به آن پیچ می کنیم. یعنی هر دو تکه ی دکمه بر روی قسمت جلویی کیف سوار می شود.

12-همه چیز آماده است

خب دیگه کیف شما کاملا آماده است و وقتش رسیده ازش استفاده کنید و لذت ببرید

ساخت کیف چرمی زنانه

ساخت کیف چرمی زنانه

این  یک روش ساده برای ساخت کیف چرمی زنانه بود.

منبع: مجله تخصصی همین حوالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی